koompisarna

Alla inlägg under maj 2012

Av monna kjillberg - 31 maj 2012 13:53

Hejsan!


Här kommer ett film tips. :D

Jag såg en film igår som heter Dolphin Tale.

Den handlar om en Delfin som heter Winter.

Winter fastnar i en kräftbur och skadar stjärtfenan och kan inte ha kvar den.

Och pojken som rädar Winter blir bästa kompis med Winter. :D

Den filmen är jätte bra!

Rekomenderas till filmkvällar!

Om ni vill gå in på Winter´s hemsida gå bara in på

Winter & Dolphin Tale.

Oh just ja glömde att bärretta att det här är en värklighets baserad film.

Så det här har hänt på riktigt.

Och just nu simmar Winter om kring på  Clearwater Marine Aquarium. :D


/Jonna      


    

Av monna kjillberg - 28 maj 2012 15:48

Hejsan!


Förlåt för jag att jag inte har har uppdaterat bloggen så mycket men men.

I Lördags så vann vi äntligen eurovision song contest!

Jaaa!

Igår så var jag i stan med familjen vi handlade lite allt möjligt

Jag fick svarta sandaler jätte snygga och vita flip flops. :D

Sen vart det att handla mat och efter det åkte vi hem till min moster

och firade henne. Vi var hemma sedan vid 6.

Sen blev det jordgubbstårta och att titta på Sagan om Ringen Konungen´s återkomst. :D

 


/Jonna   

Av monna kjillberg - 25 maj 2012 21:35

Hej!


Nu är det äntligen helg!

Vi hade Campus dag idag och det var jobbigt.

Vi var i olika grupper min grupp gick 09:50 och jag och jag hann med 15:05 bussen hem.

Det var jätte varm idag och jag hade med mig saft att dricka och vi skulle svara på 10 frågor på vägen.

Vi skulle gå runt Hargsjön.

Sen kom vi till platsen där vi skulle laga mat. Vi gjorde makaroner med korv.

Efter det fick vi vänta tills vi skulle gå.

Igentligen skulle vi vänta i 2 timmar!

Vet ej varför.

Men vi fick gå sen.

Efter några timmar när jag kommit hem så kom mormor!   


Måste sluta nu ska se på en film med mormor och familjen!

Hoppas att ni får en trevlig fredag

/Jonna

Av monna kjillberg - 24 maj 2012 09:24

Hejsan.


Ska bara bärretta lite saker.

Det första är att jag kommer skriva lite nu.

Moa är iväg på en grej så jag tar hand om bloggen nu.

Och ja det var allt.

Och just det imorgon har jag campus dag.

JOBBIGT!

Vi kommer att vara ute hela skoldagen fast vi kommer kanske att sluta tidigt.  

Nu måste jag sluta hörs snart


/Jonna

Av monna kjillberg - 23 maj 2012 18:24

Hejsan!


Idag var det en väldigt varm skoldag!

Hade på mig en svart skjol, tights och ett blått linne.

Men vart ändå varm.

Så jag tog lite glass och rabarbersaft när jag kom hem.

 

Så idag är jag väldigt trött.

Vi hade ute idrott idag. Det vart brännboll i skogen sen kuragömma med 2 som räknar.

Vet inte varför våran valde det på idrotten.  

Man orkade inte gå hem sedan. Man var för törstig och trött.

Så när jag komm hem tog jag glass och rabarbersaft som sakt och såg på Lycka till Charlie.


/Jonna



Av monna kjillberg - 23 maj 2012 16:56

Hejhej, förlåt att jag inte har bloggat på ett tag men jag har helt enkelt inte haft tid...

Jag var iaf i stallet igår!

Det har ju kommit en ny häst till EDA.

Det är en 4:årig vallack blandras mellan arab, skettland & russ!

(Haha, dom föräldrarna måste ha haft kul! ;))

Han hette Snögubbe förut men Jessica tyckte att det inte var ett

så bra namn så numera heter han Knytté! ;)

Älskar honnom!!!

Så sjukt gullig och charmig!

Han är Isabell. (För er som ine vet vad det är så är det en

häst-färg, betyder att hästen är typ gulbrun med vit man...)


 

Här är en bild med en häst som är isabell. (Nej det är inte Knytté.)


Idag fich vi klasslistorna till 7:an! :D

Jag är inte jättenöjd men jag får ju nya kompisar såsmåningom.


Nu ska jag till en konsert och spela klarrinet!

Önska mig lycka till! :S


/Moa

Av monna kjillberg - 23 maj 2012 09:34

Hejsan.


Idag är jag jätte trött.

Vi sprang på tolvmanabacken igår.

Och spåret var 2,5 km långt.

Och man sprang det 2 gånger alltså blir det 5 km.

Sen skulle man gå dit från stationen som var typ 3 km.

Och det blir ju 2 gånger alltså har jag gått och sprungit.

11 km. JOBBIGT!

Jag glömde vatten också och det var dööö varmt!

Jag frågade idrottsläraren om det fanns vatten men det fanns det inte.

Men när jag gått en bit tillbaka så kom en kille och gav mig sin vattenflaska han hade hört att jag inte hade vatten.

Så det var snällt. Och jag hade ont i benen och i huvudet resten av dagen. BLÄ!


Bloggar lite senare men syns sen

/Jonna

Av monna kjillberg - 22 maj 2012 21:11

Hejsan!


Idag så döptes Estelle!

Det var ett jätte fint dop.

Såg det nyss. Synd att man inte kunde se det live för då var man ju i skolan. :(

Hon stor gäspade ju 2 gånger. Och efter dopet somnade lilla Estelle.

Det ska bli så roligt nu när man får se Estelle´s uppväxt.

Hon är så söt.


Måste sluta nu men ses snart


/Jonna


    

Presentation


Vi är 2 tjejer på 13 & 14 år. Vi är absoluta bästisar och håller ihop i vått och tort! Vi skriver om allt möjligt, om vardagen, vänskap, onaturliga händelser... Ja, ALLT! Hoppas att du kommer att tycka om våran blogg! :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Ska vi ha mer videoinlägg?
 Ja!
 Visst
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

kanin

Pink Bobblehead Bunny

mus 1

Purple Wavy Cursor Tail

mus 2

Purple Wavy Cursor Tail

hästar :D

Run Horse Run

Horse

Andalusian Horse

Regler för komentarer!

Här kommer några regler för komentarer på våran blogg!

 

1. Skriv inga dumma komentarer dem tar vi bort direkt!

 

2. Skriv inga konstiga frågor som vi inte förstår.

 

3. Om ni har skrivit en kommentar skicka inte samma igen det tar en stund för oss att svara på dem.

 

4. Om du skriver dumma komentarer hela tiden, så kan du sluta läsa bloggen!

 

5. Följ gärna reglerna tack så är ni snälla <3


Ovido - Quiz & Flashcards